Een kleiende ambtenaar in Egypte, een Hongaarse smokkelaar in de Caraïben, twee meiden die
pulpboekjes verzamelen in Pakistan, een schakende Turkse kolonel op Duivelseiland, allemaal
komen ze voor in de beeldverhalen van de Delftse tekenaar Milan Hulsing.
De solotentoonstelling Voetsporen
in 38CC neemt ons mee in zijn veelkleurige, fantasierijke
wereld. Zijn magistraal getekende verhalen kenmerken zich naast de kleurrijke personages ook
door de bijzondere locaties, die niet alleen als achtergrond dienen, maar vaak ook een interessante
sociaal psychologische context vormen. Hulsings langdurig verblijf in het buitenland is hierbij
zeker van invloed. Zo tekende hij, toen hij in Caïro woonde aan de vooravond van de Tahrir-opstand,
de nu al klassiek te noemen strip Stad van klei, een verhaal over gekte, corruptie, dromen
en politiegeweld in een chaotisch Egypte.
Voor zijn nieuwste boek Voetsporen dat in 38CC gepresenteerd werd put hij uit herinneringen
aan het Tsjechië, waar hij de zomers van zijn jeugd doorbracht. Het boek bevat een vijftal door
hem bewerkte en getekende verhalen van Tsjechische auteur Karel Capek.
Naast een overzicht van Hulsings stripwerk was in de tentoonstelling de handgeschilderde
animatie film Magic Show
te zien en een reeks portretposters waarmee hij een ode brengt aan
muzikale pioniers uit Afrika, Azie en de Arabische wereld.