"Op zoek naar een beter bestaan verlaten mensen hun eigen land om elders een nieuwe start te maken. Soms gedwongen door oorlog en geweld, soms vanwege een gebrek aan perspectief. Altijd met dromen over een betere toekomst. De komst van migranten betekent ook verandering in het nieuwe thuisland. Hoe we met elkaar samenleven is essentieel voor de toekomst. In deel drie van What Next? Picture tomorrow presenteert 38CC werk van vier (inter)nationaal bekende kunstenaars dat draait om migratie, grenzen en de omgang met de ander."
Daya Cahen, Lucas Lenglet, Adrian Paci en Remco Torenbosch
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
Titel dia
Schrijf uw onderschrift hier
Knop
"Met one cage for one bird
verwijst Lucas Lenglet
naar de manier waarop wij omgaan met migranten. De kooi met Europese kanarie in deze installatie kan zowel voor veiligheid als voor gevangenschap staan. De monochroom grijze collage erachter echoot niet alleen de structuur van de kooi, maar zegt ook iets over de omgang met de ander en de wereld.
De installatie EU
van Remco Torenbosch
is de uitkomst van het artistieke onderzoek naar de blauwe achtergrondkleur van de Europese vlag. Voor Torenbosch weerspiegelen de nuances in kleur blauw de verschillen in visie en verwachtingen van de lidstaten.
Met de portretten van jonge Russische meisjes in Birth of a Nation
geeft Daya Cahen
ons een blik op Poetins patriottistische jeugd die wordt klaargestoomd voor de ideale, toekomstige natie. Ondanks de strikte uniforme kledingvoorschriften weet ieder meisje toch haar eigen individualiteit tot uitdrukking te brengen.
De vliegtuigtrap in Adrian Paci's videowerk Centro di permanenza temporanea
staat voor het niemandsland waarin migranten terecht kunnen komen. Tegelijkertijd fungeert de trap binnen deze tentoonstelling als metafoor voor migratie."